Söndag filmetime

Published 24 juli, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

 

God Morgon  söndag  filmtime 

I natt har jag inte sovit bra alls, varit vaken varje timma och haft svårt att somna om igen.  Så man är lite trött idag och hänger inte riktigt med, men det gör inte så mycket för jag ska bara vara hemma.  Försökte sitta på balkongen men tyckte det blev för varmt att sitta där, cappuccino för att vakna godis.  Men snart är mitt cappuccino slut och då blir det inget mer tills nästa pension kommer.  Jag trodde att när jag en gång fick pension skulle jag kunna göra som jag ville kanske åka hit och dit och köpa vad jag ville och behövde.  Men i dag står fakta framför mig så fungerar det inte i praktiken.  Jag har försökt kolla hemma om jag har något att sälja för att få in mera pengar men jag har inget att sälja.

IMG_20140923_125913

Nu har solen försvunnit på himlen medans jag diskade gårdagens disk. Jag funderar på om jag ska göra hallongrottor eller chokladbollar är jätte godissugen, men kan inte bestämma mej eller kanske kärleksmums men jag har inget florsocker så det går inte alls. Sockerkaka kanske men har så lite citron hemma puh jobbigt eller hur när man inte kan bestämma sig. I dag vet jag inte vad jag ska äta, inte så hungrig alls, kanske blir inget alls. Ätit köttfärs i flera dagar nu vill verkligen inte äta det igen…. på länge.

Kanske ska ta mej en tupplur och vila lite sovit dåligt samt är trött i dag för det jag vakenade tidigt. Nu har jag även sett en film  En monster till svärmor med Jennifer Lopez samt Jane Fonda.

http://www.imdb.com/title/tt0369735/?ref_=tt_mv

Jag har aldrig haft något monster till svärmor. En ganska rolig film underhållande man får skratta lite och då mår man alltid bättre. I går kväll sa Georios att jag borde se en film som hette När mörket faller, om du inte har sett den se den, den är värdefull att se samt nyttig alla borde se den.

Ja nu är det mulet ute och filmen slut

Så vi hörs senare igen

 

 

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

