Fredag Pannkaka KOL

Published 22 juli, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

Fredag     Pannkaka    KOL

Äntligen fredag tycker alla som jobbar men jag jobbar inte orkar inte jobba längre.  Så för mej är alla dagar lika från morgon till kväll Cappuccino på morgonen med nån kaka eller bulle.  Om det inte finns för det gör det inte alltid då blir det bara Cappuccino.  Sen kollar man ner i frysboxen oj vad tom den är halv påse pommesfrites några hambrugare nån glass nån nötrulle som jag inte vet hur man lagar  lite spenat några vårruller samt portioner av köttfärs.  Inte mycket så jag gjorde pannkaka med hemkokt blåbärssylt.  Ingen höjdare för jag är inte så förtjust i pannkakor men blev mätt för stunden kanske borde sova middag har ju varit uppe länge.

Pannkaka

Hade varit gott med entrecote eller lamm med ris eller potatis med god sås till.  Men inte en chans…..  Inte ens sol på balkongen så där vill man inte ens sitta gud vad jag låter negativ, men så är livet som pensionär idag.  Alla åker på semester och jag finns kvar här hemma kan inte ens åka ner till min stora son Christiopher och hans fästmö Paulina det kostar för mycket resa fram och åter runt tusenlappen med tåg.

Nu kom min nya KOL Medicin hem från Apoteket, fint att dom kommer hem till dörren med den.  Känns lite konstigt att Apoteket kommer hem till dörren med medicien, den fanns ju inte hemma i går.  Ebon sa att denna är bättre än den jag har haft och den underlättade för mej.  Jag som hostat i 13 år har ingen hosta kvar längre den försvann när jag började med KOL medicien.

IMG_5373

Sen tänker jag på en del av mina väninnor som jag haft runt mej sista åren som  lovar komma och hälsar på. Vi har varit tajta men så blev jag sjuk då förändras allt.   Jag köpte hem mat och lagade mat och hade öl/ vin hemma.  Då hade jag fortfarande min sjukpenning förra året  men nu är jag bara pensionär.  Men sen fick jag återbud för långt att åka  hade inte tid skulle göra annat glömt bort det.  Men det är för långt att åka till mej och hälsa på förstår jag nu. Fast jag har facebook så frågar dom inte ens hur man mår otroligt.  Dom som bryr sig mest är dom man känt i massa år sen man var ung och vacker.  Samt dom man minst räknar med ❤   Så jag säger nu tack för att ni finns i mitt liv och att ni bryr er ❤    Ja man tänker väldigt mycket när man är pensionär livet rullas upp och man får göra som Ebon säger leva på minnena. ❤

y1pfUSm03syV9MH2GWjdCqoeq2kU8swhK3kNebXJgHVPgXA3FrjJDi-Bg (2)

Vi hörs senare

 

 

2 comments on “Fredag Pannkaka KOL

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

