Färdtjänst vårdcentralen sova

Published 21 juli, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

Färdjänsten   vårdcentralen    sova 

Gick upp vid åtta tiden och tog mitt cappuccino med en vaniljbulle.  Sen hängde jag i soffan och plötsligt fick jag jätte jobbigt att andas jag hade glömt ta min kol och astmamedicin.   Efter jag tagit den så blev det lite lättare att andas, blir ju ansträngd när jag går eller anstränger mej.

Namnlös........

Satt mej en stund på balkongen i solen så skönt sen gick jag in igen och plötsligt var det dax att ringa och beställa färdtjänsten.  Ja måste säja att när bilen och chaffören kommer så får jag en spyddinge kommentar att ska jag till vårdcentralen i centrum, ja .. säger jag, igen får jag frågan till vårdcentralen i centrum.  Återigen svara jag, ja det ska jag, känner att chaffören är spyddig och tycker jag ska kunna gå till vårdcentralen.  Om det var så hade jag ju gjort det men jag klara inte att göra det  min kollapsade lunga min andning och ansträngning samt min astma gör att jag inte  klarar inte det.  Dom kör färdtjänst och då ska dom inte gem mig spyddigheter jag blir så ledsen.

Hos läkaren kommer jag nästan in direkt det är inget folk där dom har väl semester kanske.  Det var en ny läkare som ville undersöka mej för vi inte hade träffats tidigare.  Men värden var bra, och mitt syrevärde på fingeret som tidigare varit från åttitre till nittio var även bra det var nittiofem.  Jag bad att få ta blodprov för att se om jag har någon infektion men det var bra. Jag har fortfarnde ont från axlarna till armbågarna han sa det kunde vara musklerna, men hur fixar man det ?  När jag skulle åka hem igen kom en ny färdtjänstbil och chaffören sa ska vi åka till Märsta nu.  Jag har fått mycket skit av chafförerna som kör färdtjänst en del av dom jätte spyddiga, det gör mig ledsen.

När jag kom hem åt jag lite grekisk potatis gjord i olja, orogano samt citron över i ugnen, gott.  Så somnade jag på soffan vid femtiden och vaknade i kväll vid tiotiden, var så himla trött.  Fortfarande ont i armarna nåt måste det ju vara som gör att jag har ont i armarna.  Konstigt tycker jag, kan det kanske vara inflammation i musklerna kanske?

Jag hämtade medicin för 3.982 kronor vilken himla tur att man har fri medicin annars hade jag inte kunnat hämta medicinen på min pension. Ändå fattas det nya KOLmedicinen som skulle komma i morgon dom hade den inte hemma. Det är dyrt idag att vara sjuk som pensionär för pensionen kan man knappt leva på jobbat hela livet nästan och sen varit hemma med barnen för att dom skulle som jag slippa gå på dagis. Ingen sa till mej att den tiden får du ingen pension för. Om jag veta det jag vet idag hade jag lämnat barnen på dagis och jobbat istället.

Fortfarande lika trött…. det tar på krafterna att gå till läkaren.

Nu ska jag snart sova igen, i morgon är det fredag ❤

vi hörs så klart

3 comments on “Färdtjänst vårdcentralen sova

  • Mella jag tycker verkligen synd om dig jag tycker det låter som om du har ett helvete.. För det första måste vara för jäkligt skrämmande att må som du gör.. Och en kollapsad lunga är det för alltid eller blir den bra igen sen? Och betyder det att du bara andas med en lunga?

    Och ditt tillstånd orsakar antagligen alla dessa symptom som du får om kroppen inte mår bra så blir det flera olika symptom..

    Skit i chaufförerna bara att säga jag är svårt sjuk och orkar tyvärr inte gå annars hade jag gjort det 😦 man får inte färdtjänst för skojs skull..

    Vad läskigt att medicinerna kostar så mycket jag skulle aldrig ha råd med dom så hädanefter om jag blir sjuk och får mediciner då ska jag först fråga på apoteket vad dom kostar..

    Vilket jävla samhälle att du ska behöva betala sådana fantasisummor för något som du behöver för att kunna leva..

    När ditt frikort tar slut måste du betala fullpris då? Hoppas verkligen inte..
    Hoppas du kan njuta av helgen någotsånär och var rädd om dig.. Kram Nicki

    Liked by 1 person

    • God Morgon…. jobbigt med en lunga och en bit till, anfåddheten jätte jobbigt, ibland tycker jag livet är ett helvete.
      Den är för alltid så, läkarn säger jag orkar inte med att operera mej. Jag har väl en jävla otur här i livet. Ja när fritiden
      är slut på gratis medicin så måste jag betala några tusen för att få frikort på apoteket igen. Livet är hårt och ibland när jag
      har någon liten slant över köper jag en triss men inte vinner jag inte, så tur har jag verkligen inte. Samt är inget kap för någon
      heller då jag mår som jag gör och är pank ;)Nu ringde Aooteket och vill komma hem och lämna min medicin som inte fanns inne igår.
      Fattar inte riktigt det där att kom kommer hem och lämnar medicinen tycker det är konstigt.
      Ha en bra dag vi hörs. kram Mella

      Liked by 1 person

      • Jag tycker så synd om dig fina Mella och ja ditt elände verkar aldrig ta slut.. jag beundrar dig för att du kämpar på.. Och för jäkligt det där med din medicin.. Tycker du borde ha rätt att få den mer eller mindre gratis eftersom du måste ha den för att kunna leva.. Att apoteket kör hem den är väl för att dom insett hur sjuk du är.. Kram så länge min vän // Nicki

        Liked by 1 person

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

