Pokemon tandläkaren Maxi

Published 14 juli, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

 

Pokemon tandläkaren Maxi

Jag är hemma kanske är ni på semester eller jobbar i dag vaknade jag till solsken härligt så skönt att det inte regnar. Men när jag just skrev detta ser jag ett grått moln bland dom vita. Intagit mitt kaffe det sista som fanns kvar, och en tårtbit med jordgubbar jag och mitt barnbarn åt den stora tårtbiten tillsammans. Så himla gott det godaste tårta som finns är gräddtårta med färska jordgubbar underbart gott. Fyllning i tårtan är mosad banan med socker samt äppelmos wow så gott och massor av grädde.

I går var en jobbig dag dax för att beställa färdtjänst före åtta tiden på morgonen, och beställde bilen till halv tio efter som jag skulle vara norr om stan klockan 10.30. Ville vara ute i tid och inte komma försent till tandläkaren. Men stod i porten och väntade på taxin och ingen kom inte ens vid 10.45 hade någon taxi kommit till mej. Då blir det till att ringa och fråga var är min taxi? Man blir kopplad hit och dit, och när man sen hamnar på Taxi Kurir så ska kvinnan som svarar undersöka saken. Då hade taxin fått omdirigerat sin körning ? Så hon säger resgarantin vi skickar en ny taxi inom 10 minuter. Ok….  Plöstligt kommer två taxibilar utan för min port, den första säger direkt hoppa in, men vi vill fråga den andra taxin också för att se vilken vi ska åka med. Den andra taxikillen var jätte trevlig och sa att han just fick denna körning och sa att han skulle ringa och fråga vem av bilarna vi skulle åka med. Jag har åkt tidigare med denna taxikille. Den första taxikillen går fram till den andra bilen och säger att det är hans körning, men vi väntar tills vi vet vem vi ska åka med. Mycket riktigt var det den trevliga taxikillen som hade fått körningen. Den första bilen var nog den som aldrig kom fram till mej i tid, och man visste inte vart bilen tagit vägen. Så börja färden till tandläkaren norr om stan, när klockan blir 10.30 så ringer jag tandläkaren och säger att jag blir nog lite sen på grund av färdtjänsten. Då plösligt säger man hos tandläkaren att jag ska vara där först 12.30. Men jag är noga med tider och när jag beställde min tid så antecknade jag samtidigt i min kalender 10.30 som manliga tandläkren sa till mej på telefonen. Men ingen fara jag fick komma in direkt när jag kom till tandläkaren och man röntgade min överkäk, såg bra ut med implantatet på båda ställena men det inopererade benet skulle växa fast bättre.

Så nu får jag vänta längre ändå innan det har läkt helt. Jobbigt jag lovar.

IMG_5283

När vi är klara så väntar vi igen på att bilen ska komma och hämta oss för att åka hem igen. Undertiden springer yngsta sonen runt och söker sina Pokemon det nya spelat som är nedladdat från USA och som alla spelar på sina mobiler nu. Jag har även fått det nerladdat till  min lur och kan rekommendera spelet skoj och kul förstår alla som spelar det. Man ska hela tiden röra på sig och leta efter Pokemon, men för mej som inte orkar gå så långt finns det nåt att trycka på så kommer Pokemon direkt till mej 🙂 Smart eller hur.

IMG_5284

Här söker han sina Pokemon.

Vi åkte sen till Maxi Geneta för att köpa lite mat, grädde, jordgubbar för jag ville göra en tårta så himla gott. Jag är inte så himla duktig att göra tårtutsmyckning men jordgubbarna täcker ju hela tårtan 🙂 ❤

Men jag trodde att en bro var trasig i Södertälje och blev förvånad när det gick att åka på den ändå och dom bygger/lagar den ändå. Men nu såg jag när vi åkte hem i tre kilometer takt att det var båda broarna den stora på E4 likaså var trasig. Bilköerna var otroligt långa för det var mitt på dagen och vi lunchtid ändå så borde inte alla som kör bil äta lunch kanske 🙂 Nä så var det inte det tog över och en och en halv timma att komma hem igen. puh otroligt jobbigt.

När vi kom till Maxi så gick vi runt och handlade bröd lite kokt Gästgårdsskinka den är så god på smörgås. När vi gick där kommer en dam fram i 65 års åldern och frågar min son spelar du det där? Ja sa sonen, hon sa det där nya Pokemon så skratta hon och gick vidare han letade vidare Pokemon inne på Maxi 🙂

Sen ny färdtjänst men man vet aldrig vilken bil som kommer, det kom tre stora bilar från Taxi Kurir men ingen av dom var till oss. Plöstligt dyker en taxikille upp som kommer innefrån Maxi och säger Mariella ? Ja svarar jag det var min färdtjäst. Äntligen på väg hem så himla trött en lång dag jag lovar.

Senare anlände äldsta sonen med mitt barnbarn inte sett dom på länge härligt besök.

Ha det bäst nu så länge så hörs vi

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

