Dietist, ben & implantatoperationen

Published 10 juli, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

 

Dietist,  tandläkaren ben & implantatoperation

På tisdag ska jag äntligen till Huddinge sjukhus till en dietistmottagning, men jag har fått ringa lungavdeningen själv för att be att få komma dit. Jag har ju gått ner 26 kilo bara för min kollapsade lunga på vänster sida samt alla dessa lunginflammationer jag haft. Jag hörde av en släkting att det finns näringsdrycker som man kan få hem till dörren en gång i månaden för cirka 200 kronor. Nu har jag ju även fått reda på att jag har KOL fast jag aldrig rökt. Men man kan få det av att man haft astma i många år och det har jag ju.  Då fick jag reda på av en vän på facebook som är läkare detta. Men ingen läkare har sagt detta till mej KONSTIGT ELLER HUR?

När man har KOL måste man ha kontakt med Sjukgymnast, Dietist, KOLsköterska och Läkare som ska jobba i team . Det är viktigt att du inte får infektionner och exacerbation av din KOL varje gång som du får lungninflammation får du mindre lungkapacitet och blir sämre. Du ska äta som det ska och gå på promenader om du orkar. och lite träning.

Tandimplantat och inopererande av ben i överkäken

tandoperation efter op

Så här såg det ut efter operationen av inopererat ben i överkäken och två implantat, Så blev det riktigt stora fula blåmärken efter operationen som man fick gå runt med länge innan dom försvann.

På grund av att jag gått ner över 26 kg så har jag inte bara blivit jätte mager utan min mun har förändrat sig. Nu ska jag åter till tandläkaren på onsdag för att se om benet dom opererat in i min överkäk sitter på plats det tar några månader. Jag har även fått två skruvar inopererade i överkäken jag har ont till och från känner av tänderna jag inte har. Detta gjordes i början av april men det tar tid innan allt sitter på plats i munnen igen. Nu ska dom kolla igen om det inopererade benet sitter på plats men skruvarna från inplantatoperationen sitter bra. Det är jobbigt att inte kunna äta riktig mat det som jag behöver för att få näring och försöka gå upp i vikt. När allt är klar blir det nog bra igen. Så jag har en jobbig tid men framför allt blev det mycket mycket dyrare än vad jag jag fick höra av min fösta tandläkare som jag fick kostnadsförslag av som sen inte *kunde* hjälpa mej sa han efter flera månader och lät mej vänta i onödan för han sa när jag ringde att han inte hade någon tid på lång tid.  Varför inte säja i stället att jag fixar inte detta, när han fick ett långt brev/remiss från Huddinge sjukhus som han sa att han aldrig fått. Men i detta stod det att han skulle hjälpa mig snarast möjligt då jag gått ner så mycket i vikt. Men jag bad om samma kopia av brevet tandläkaren fick och det kom fram dan efter redan. Konstigt.  Men nu har jag hittat en jätte bra tandläkare norr om stan långt att åka men det är det värt.

 

Ha en bra dag hör senare igen

 

 

 

 

One comment on “Dietist, ben & implantatoperationen

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

