Koka blåbär, städa frysboxen

Published 4 juli, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

Koka blåbär, städa frysboxen

Vaknade och tog mig cappuccino slog mej ner framför tvn. Trött idag hängig men i dag fick jag hjäp av min yngsta son Georgios att frosta av min stora frysbox härligt det behövdes verkligen. Jag har ju sjuk så länge att jag inte orkat men det var mest min yngsta son som fick göra jobbet.  Så himla tacksam för mina söner som hjälper mej hemma. Nu har jag bara pommes frites några påsar samt två paket glas i frysen, mat får jag köpa igen när nästa pension kommer. 🙂

När vi städade frysboxen så kom jag på att blåbären som äldsta sonen Christopher och barnbarnet Christian plockat  till mej ❤  Som jag fryste in kunde jag ju koka sylt på.  Så har jag kokat blåbär idag till blåbärssylt och blåbärs dricka men jag tycket jag hade så mycket blåbär men det blev bara två stora glasburkar med blåbärssylt.  ❤ Gott till pannkaka och grädde.

IMG_5217 IMG_5220

Så var det för kallt att sitta på balkongen, men jag vattnade min trädgård. Hallonen är på gång mera kommer det av dessa goda.

IMG_5209

Mina potatisar som jag satt på skoj har förökat sig massa det kommer flera plantor än vad jag satt potatisar, ska bli så spännande jag satt ju dom lite sent.

IMG_5216

Ha det bra vi hörs igen

 

Kommentera

Turkiska Köket

Turkisk mat recept

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

