Rött vin eller träna

Published 26 juni, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

 

Rött vin eller träna

Jag föredrar ett glas rött vin, det är bra för min hälsa säj det så varför inte.

IMG_3849

Jag har läst på olika ställen att man ska få i sig en bra dos resveratrol, en komponent som finns i rödvinet. Det förbättrar hjärtats funktion samt muskelstyrkan men även den fysiska prestandan.

Kanske Du liksom jag har hört om att det ska vara bra att ta ett glas rödvin varje dag. Kan berätta lite av vad jag har hört om fördelarna och varför du ska köpa hem en flaska rödvin. Det säjs att ett glas rödvin kan ungefär jämställas med en timmas träning. Då föredrar jag ett glas rödvin, fast igentligen är jag inte så förtjust i rödvin, bara det mjuka rödvinet som är gott att dricka. I rödvinet finns det rikt på en komponent som heter resveratrol, som ska stärka hjärta och muskler. Detta är framtaget i en nyss utgiven studie från University of Alberta i Kanada. Där det även efter en undersökning visar att konsumtionen av ett glas rödvin om dagen ger samma effekt i din kropp som en timmas träning.

Dessa fantastiska vetenskapsmän upptäckte att ett glas rödvin ger en ordentlig dos av komponenten resveratrol. Som förbättrar vår fysiska prestanda, samt muskelstyrkan och hjärtat.

IMG_3849

Så köp hem en flaska rött vin eller kanske kartong vin alltid nyttigt att ha hemma. Dom som tränar och dricker rödvin får i sig resveratrol men som även äter frukter samt nötter får en bättre prestanda när dom tränar regelbundet vilket kan ge lite bättre resultat.

Man har även börjat kolla effekterna av resveratrol på dom som har diabetes och hjärtproblem, för att kolla om dom blev bättre.

Men det finns även andra fördelar med att dricka ett glas rödvin per dag. Det säjs att det minskar risken för stroke samt skärlssjukdomar men även  åderförkalking. Det har även jag hört.  Dåligt kolesterol kan det motverka. Det ska även stärka immunförsvaret mot infektioner och allergier. Men det har ingen läkare berättat för mej, så även jag får härmed köpa ett mjukt gott rödvin att ha hemma. Men det har visst en blodförtunnande effekt inte bra för mej men det ska visst bekämpa inflammation. Jag har ju redan så tunt blod eftersom jag ätit mycket kortison tidigare. Det ska visst minska risken för njursten samt även vara bra för urinvägsinfektioner. Härmed blir man ju snart helt övertygad att man ska ha en flaska rödvin hemma i skåpet. Motverkar även bakterier i munnen samt resveratrol är bra för minnet likaså. Det ska även motverka ålderstecken samt vara bra för våran hud. Det ska finnas mycket mineraler  bland annat järn, kalium magnesium och nåt mera kommer inte ihåg allt jag läste. Samt ska minska risken för diabetes samt ska även hjälpa dom som har fått alzheimers och motverkar ålderstecken. Nu ska jag verkligen köpa en god flaska rödvin

Så skål på er, sist jag köpte röd vin var det Laila Bagges rödvin samt vår bästa Per Moberg så klart.

Skål ha en trevlig kväll så hörs vi i morgon.

 

 

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

