En seg dag

Published 24 juni, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

 

En riktigt seg dag

I morse vet jag inte vad som fick mej att vakna, jag var så himla trött. Men jag gick upp gav kissekatterna mat sen tog jag täcket och kudden och lade mig i soffan somna som en stock igen. Sov till tolvtiden och då vakna även min son Georgios och sen tog jag en kopp choklad godis gillar det. Så fick jag ett sms att jag fått paket att hämta i Södertäljes lilla by och på bygatan 🙂 Vi åkte in vid tretiden men det visade sig att paketet skulle anlända först vid femtiden. Så jag tillbringade tiden med att sitta på en taverna i Luna gallerian med sonen som åt kebab jag tog ett glas vatten. När klockan var fem så hämtade vi paketen och åkte hem, det var Georgios  saker från Piteå som kom han blev jätte glad. Han har ju nu bott där uppe i tre långa år utan sin familj och det är inte lätt att åka dit heller. Först även om man ska flyga så är det till Luleå och sen är det buss därifrån till Piteå och vad jag förstått så går inte bussen ofta. Efter det är det en buss till hem till sonen, den bussen går inte heller för ofta.  Nu gäller det att sonen får hitta ett jobb och känna pengar och börja sitt eget liv. Så jag har inte ens varit där och orkat hälsa på honom har ju haft för många lunginflammtioner och varit dålig.

IMG_5086IMG_4704 IMG_4701  IMG_4703

Lite bilder från Luna gallerian i Södertälje en ganska trevlig galleria men man önskade i bland att dom hade kvar bänkarna som fanns att sitta på nu finns det bara en enda bänk att sitta på. På planet upp som leder till Nygatan borde dom verkligen ha en bänk att sitta på när man väntar på färdtjänsten. I bland får man ju vänta lite länge på bilen att åka hem med.

När jag kom så var det läge att vattna mina växter på bakongen, då var det två färdiga hallon som jag genast åt upp. Var så himla trött när jag kom hem jobbigt att ens vara i centrum, så jag måste sova en timma minst för att orka. Jag bara önskar jag var frisk skulle vara så skönt det är allt man önskar sig.

IMG_5084

Fina hallon egen skörd även om det i dag vara var två fina hallon,  kanske kommer det flera hoppas på det då det är mång kart på gång. 🙂

I går kollade vi ju på Zlatan så klart våran Zlatan som jag brukar säja det kommer aldrig finnas någon som vår Zlatan.

IMG_5081

Tack för allt Du gett oss Zlatan, Du är bäst ❤

Ha det bra nu ska jag sova igen.

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

