God Morgon Världen

Published 19 juni, 2016 by mellasweden

by mellasweden© 2016

God Morgon Världen var du än är i dag Söndag

Det första jag behöver göra när jag går upp är att ta min kolmedicin annars blir jag så anfådd att jag inte orkar göra något alls. Kol går ju inte att bota men stoppa upp. Nu är medicinen snart slut så jag ska begära nytt recept på måndag hos läkaren på vårdcentralen.

BOI00750  symbicort  vIMG_3532

Vid behov Brikanyl måste allatid ha dessa mediciner med mig. Fasansfulla mediciner att vara dyra.

Ut i köket  cappuccino och bullar så var det ju kissekatternas tur mjukmat så nu alla nöjda. Blomman ropar i brevlådan och vill komma in och hämta lite av sin goda mat som hon lagt i min frys. Hela familjen skulle äta idag hemma hos dom så hon behövde största fatet med mat. Själv  vet jag inte vad jag ska äta. Ena sonen Christopher ska med sin fästmö Paulina och barnen Christian och Elias  till Liseberg i dag så vilken tur det inte regnar. Ska ta mig ut på balkongen och vattna min sommarträdgård så jag vet att min trädgård mår bra och ger mig lite bär. Andra sonenGeorigos  är ju i Milano hos sin bästa kompis Nino  och ska väl tillbaka till Stockholm på måndag så han hittar väl hem senare i veckan på tisdag kanske. Han har ju bott i Piteå så länge och ska bli jätte skoj att träffa honom igen.

Började läsa Aftonbladet men jag blir så trött, vill läsa i lugn och ro men det är hela tiden tv+text. Om jag vill ha tv sätter jag på nyhterna och tittar där. Men jag vill läsa mina nyheter i tidningen inte hela tiden ha någon tv som sätter igång i bakgrunden när jag läser. Jag gillar inte det nya med tv+nyheter i tidningen men jag orkar inte gå ut och köpa tidningen annar skulle jag gärna göra det i stället. Nu betalar jag via mobilen för att få premiun på Aftonbladet så man får veta lite mera än bara läsa det som är gratis.

Nu blir det lite jordgubbar och grädde älskar ju jordgubbar så himla gott.

SANYO DIGITAL CAMERA

Ska senare  sätta igång en tvättmaskin jag är så evigt tacksam att jag fick en tvättmaskin som tar åtta kg som present. Slippa gå ner genom massa källargångar för att komma till tvättstugan slippa trappor upp och ner orkar inte. Nu har jag aldrig nån tvätt längre utan kör min maskin när det behövs härligt jag lovar så skönt.

Min tvättmaskin

Tittat i min frys vad jag ska äta idag till lunch det får bli kinesiska vårrullar inte laga mat men fick dom av Christopher när han var hemma sist. Mina barn är omtänksamma och så gulliga mot mej. Vi pratar flera gånger om dagen om vi inte ses så vi har en jättefin familjekänsla och familjen betyder allt för mej. nMan skaffar sig barn för att man älskar barn och man tar hand om dom när dom är små och det känns så underbart i dagens samhälle med allt som händer att dom bryr sig om mej.

DET VACKRASTE SMYCKET JAG HAFT RUNT MIN HALS,

ÄR MINA BARNS ARMAR. 

För mej som mamma blir mina barn aldrig vuxna, och dom finns i mina tankar varje dag.

Så vi hörs senare igen

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

