Akuten

Published 14 juni, 2016 by mellasweden
by mellasweden© 2016

Akuten i timmar 

Akuten från sextiden midnatt, var hemma redan vid ett i natt. Blev en lång natt och kväll missade Zlatan och matchen. Men jag hade ont i vänster axel och ner i armen samt stickningar och ont i vänster bröst. Så jag pratade med mina söner som ville jag skulle uppsöka läkare. Åkte till akuten och fick direkt komma in eftersom jag har astma, kollapsad vänster lunga samt kol (fast jag aldrig rökt)

Direkt tog man ekg för som jag misstänkte man att det kunde eventuellt vara en hjärtatack, men jag och mina söner brukar skoja att det är inget fel på mitt hjärta *för jag har inget* hahah klart jag har.

Blodprover togs också ingen infektion bra äntligen sen jag fick min kol konstaterat och medicin mot det så har jag oxå slutat att hosta.

IMG_4867  IMG_4877

Fick andas in och det för att lungan skulle få mera luft eller når 🙂

Så upptäckte jag detta på min vänster arm insidan på nederdelen

IMG_4870

Jag tyckte det såg ut som blodpropp, men läkaren sa att alla kan få såna utslag men jag fick det nu på sjukhuset. Trött man blir när man inte får besked. Men läkaren sa att nu vet vi allafall att det inte var nån hjärtatack, det var ju skönt tycke jag.

Sen sa hon att gå till vårdcentralen i morgon så får dom reda ut varför jag har ont och vad det är för märken jag har på armen.

Så är sjukvården i dagens Sverige. Men jag har fortfarande jätte ont i axeln och armen samt mot bröstet på vänster sida.

Sov gott nu ska jag fösöka sova

 

 

 

2 comments on “Akuten

  • Mella..
    Jag tycker så synd om dig ska det aldrig ta slut..
    Allt det här måste ju bero på något..
    Hoppas verkligen dom hittar något en gång för alla.. Sköt om dig och var rädd om dig och ja det är väl bättre att gå en gång för mycket till läkare än en gång för lite.. Kram på dig Nicki..

    Gilla

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

