Länstidningen intervju med Georgios

Published 6 maj, 2016 by mellasweden

Min son är på gång 

 

 

 

 

Publicerad 6 maj 2016 19:07 Uppdaterad 6 maj 2016 21:56

Här är låten som ska ta Georgios till Eurovision

Södertäljebördige Georgios Molander Wiklund kan bli nästa stjärna på Eurovisionhimlen. Som finalist i Norrbottensfinalen av Svensktoppen nästa är han ett steg på vägen.

Georgios Molander Wiklund är en av sex finalister i Norrbottensfinalen av ”Svensktoppen nästa” där lyssnarna nu får rösta fram vinnarna genom sms. Vinnaren av den slutgiltiga finalen erbjuds också en plats i Melodifestivalen.

– Jag kan inte beskriva hur stort det är för mig att få vara med. Det här är det största jag gjort hittills och det är helt fantastiskt, säger han.

Om han blev erbjuden en plats i Melodifestivalen skulle han inte tveka en sekund menar han.
– Om jag får chansen gör jag det direkt. Jag vill jättegärna representera Sverige i Eurovision och vinna hela skiten. Men vi får se. Vi tar en sak i taget, säger han.

25-åringen som för tillfället befinner sig i Piteå för att studera tv-produktion uppträdde första gången för publik när han bara var fem år.
– Det var på en ålandsbåt och jag sjöng Grease. Jag kanske inte var jättebra då men det var ganska coolt. Sedan skrev jag i femman eller sexan en kärlekslåt till en i klassen. Det var så det började.

Själv tycker han att han har svårt att beskriva sin musikstil men att det visuella som Melodifestivalen och Eurovision kommer med ligger honom varmt om hjärtat.
– När jag vill skapa något som jag vill få ut blir det som det blir. Men jag tror att jag håller mig ganska mycket vid ballad och kanske lite rock.

Som Melodifestival- och Eurovisionfan har han givetvis också tankar om Sveriges bidrag till tävlingen.
– Sverige har en ganska bra låt tycker jag, även om en del hatar den. När jag kollar på finalen brukar jag alltid gå på den som berör en mest. I år var det Wiktorias eller Frans låt. Han kanske inte gör så mycket på scen men det kommer stå ut när alla andra försöker härma Måns och göra lite musikvideoaktigt. Så jag tror att han har en bra chans. Samtidigt har vi också tävlingen så jag tror inte vi vinner.

20 maj, klockan 17.10, sänds Norrbottensfinalen direkt i P4 Norrbotten från Kulturens

Relaterat

FOTO: KRISTOFFER PERSSON

Fakta

Så röstar du

Skicka ett sms med texten P4norr + mellanslag + låt1 till nummer 722 50 (Obs! Röstningen startar 6/5 kl 13.).

Om du vill sms-rösta iSvensktoppen nästa är kostnaden 3 kr/röst + eventuell trafikavgift. Du kan rösta max 10 gånger per abonnemang och röstningsomgång.

Källa: Sveriges radio

KOMMENTERA (1)
Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

