Telefonförsäljare

Published 7 april, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

Telefonförsäljare  har inget folkvett längre

10411798_800106113347309_3222134475365008442_n     rosa telefon kopiera

Trött jag blir, dom ringer upp sen hörs massa otrevligheter i bakgrunden. Jag vet eftersom jag jobbat som säljare många år att chefen på dessa företag tror att det låter bra med massa folk som pratar i bakgrunden. Det är helt fel uppfattning chefen vill att det ska höras att man pratar med mycket olika kunder och att företaget låter upptaget.               Men man hör massa dumma kommentarer samt skratt och flams inge bra reklam alls för den som ringer till mej. Den som ringer har inget folkvett och kan inte föra sig i luren. Hur ska denna så kallade säljare få chansen att sälja när han inte kan uppföra sig i luren ens.

pink-phone

Telefonsäljaren som ringer börjar med tjena eller hej du, men vem är säljare på andra sidan luren som tror han kan säja detta till mej som han inte känner. Jag är en äldre kvinna som har telefonvett samt har jobbat med försäljningen nästan hela mitt liv. Uppförande och telefonvett är A och O utan att vara trevlig kommer man ingenstans och får inga bokningar eller försäljning.

rosa telefon kopiera     10411798_800106113347309_3222134475365008442_n

Jag som tidigare varit bäst säljare och bokningschef samt rekryterare vet hur man ska prata i luren för att få napp. Tjänat stora bonusar och priser vilket sporrar en säljare ännu mera att bli bättre.

En enda säljare har varit artig och trevlig när han ringde det var från tidningen Land. Jag sa åt honom att han var den trevligaste telefonsäljare som ringt mej.  Heder åt tidningen Land.

Min tidigare chef på företaget där jag jobbade har bett mig komma till henne och hålla sälj och bokningskurser hur man ska,  sälja hur man ska boka för att få bra resultat.

Men jag har ju varit så dålig att jag inte orkat ens tänka på det, idag är jag pensionär och tänker över livet i stället. Kan aldrig bli riktigt frisk igen, och vill göra så mycket som möjlig som jag kan göra innan man hamnar i himlen.

Men vi hörs som ni vet

 

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

