Sjukhuset kl.21.10

Published 1 april, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

Läkaren var nonchig och inte intresserad sa att jag överreagerade.

Ja ha ja…. nu på väg till sjukhuset blodkärl på höger sida i tinningen börjar svullna ont i huvudet öm i bakhuvudet….. skulle inte lyssnat på 1177 i går utan åkt till akuten…..kan vara inflammation nu mot akuten shit vilken otur jag har………

Jag kommer till sjukhuset tar på faktura 400 kronor så väntar jag kommer in vid 23 tiden och läkaren kommer berätta dina krämpor. Jag säger jag blev i går uppsvullen på blodkärlet på vänster sida från håret till örat. I dag är det nästa borta och jag har blivit svullen på höger sida. Jag har ont i huvudet det har jag haft i 3 dagar och jag är öm i bakhuvudet. Han tittar på mitt bakhuvud och säger jag ser inget. Han kan ju inte se att jag är öm och har ont i huvudet läkaren sa att jag överreagerat,  då sa jag det kan vara en infektion.  Men han sa åk hem och sov. Läkaren tog inga prover för infektion han prata med mej i 4 minuter alltså 100 kronor per minut. När jag gick ut och ringde efter bil så såg jag att jag var röd i pannan och jag prata med mina barn som sa gå in igen. Jag gick in och bad att få Alvedon jätte ont i huvudet. Säger till syster att varför tog ni inte tempen och prover, det gör vi inte alltid sa hon. Bad henne ta tempen hon frågade då har du ingen hemma. Sen tog hon den och sa att den var 37,5 vet inte om den var det för jag är och var jätte varm i pannan. Men hon tycket jag kunde gå till vårdcentralen i morgon. När jag sa till systern att jag var så röd i pannan och att man inte ska vara det, sa hon har du kliat den. Nej sa jag.

pannan

Men när man mår dåligt och har ont så glömde jag att säja att jag hade kollapsad lunga och att jag inte har nåt bra  immunförsvar.

Ja det var sjukhuset där jag bor, läkaren nonchig aldrig varit med om detta före. Jag åker inte till akuten på kvällen om jag inte är dåligt och känner mig sjuk . Jag om någon känner min kropp vet att jag är sjuk, läkaren brydde sig inte.

hörs vidare

 

 

 

 

One comment on “Sjukhuset kl.21.10

  • Mella jag känner igen det där helt och hållet..
    Jag var nyligen på Huddinge sjukhus för en bihåleinflammation som inte vill gå över Jag har ont och är svullen i ansiktet ont i pannan och ögonen ont i bakhuvudet och nacken fick jag antibiotika nej fick höra att det går över av sig själv med tiden för antibiotika hjälper inte..
    Mycket märkligt antibiotika har hjälp alla andra gånger så vad händer nu jo efter ytterligare en månad så har jag alltihop kvar.. Vad det kostade jo 400:- för att inte få någon hjälp alls..
    Det handlar bara om att nu ska man inte ge antibiotika för någonting längre..
    Så då går dom till överdrift åt andra hållet istället..
    Vet inte vad jag ska göra men jag mår pyton och vet inte vad jag ska göra åt det..
    Kram!!

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

