Svullet blodkärl

Published 31 mars, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

SVULLET BLODKÄRL I TINNINGEN PÅ VÄNSTER SIDA ONT I HUVUDET

Mitt i natten vid 24.00 pratade jag i telefon med min extradotter, i hade pratat i cirka två timmar. När vi ska sluta känner jag att ett blodkärl har svullnat upp på vänster sida vid tinningen. Från hårfästet till örat ungefär jag försökte fota det men det gick inte så jag ringde till 1177. Men där blir man inte klokare varje gång jag ringt förut har jag fått fel svar. Det kanske skulle vara bättre om det satt riktiga läkare där i stället och svarade på frågor. Jag fick prata med en kvinna och sa att mitt blodkärl var svullet på vänster sida vid tinningen. Fråga om jag skulle ta mej till sjukhuset, men hon sa att om några timmar öppnar vårdcentralen då kan du ringa dit. Ta nåt kallt och lägg på blodkärlet och gå och sov. Jag sa tänk om jag inte vaknar då, hon blev tyst och sa ja man kan ju aldrig garantera nåt. Vilket j-vla svar, som ensam hemma vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag sa till kvinnan att jag skriver en lapp på bordet vad heter du, så mina barn ser att du sa jag skulle vänta och sen ta nåt kallt och lägga på och sova. Så mina barn vet om jag inte vaknar för dom bor ju inte hemma. Självklart kunde jag  ringa mina barn men jag vill inte störa dom ska jobba och gå på högskolan. Klart jag kunde plinga på hos mina underbara grannar men det gjorde jag inte. Jag frågade ska jag åka till sjukhuset, hon sa den avdelningen är stängd nu, ja sa jag menar akuten så klart. Men det tyckte hon inte , så småningom gick jag till sängs. Kändes inte alls bra, men efter några timmar somnade jag, jag ville ju vara säker på att vakna igen,

Vaknade klockan 08.00 när telefonen gav mej väckning gick upp tog cappuccino samt medicin och gick till soffan och lade mej sov till 15.30 idag. Blodkärlet har gått ner  bara lite är svullet, men har en huvudvärk. Inte ätit nåt idag, orkar inte laga nåt har ingen färdig pensionärsrätt hemma. Ont i nacken bakhuvudet också mår inte alls bra.

Har svårt att vakna nu känner mej trött som bara den men alla dagar kan inte vara bra.Hänger i soffan så trött, telefonen har ringt hela dagen tydligen men jag har inte hört. Jag är jätte hungrig men orkar inte laga mat, kanske ska ta en mjuk smörgås bara. Men kommer nog sova tidigt i kväll tar en Alvedon.

vi hörs

 

3 comments on “Svullet blodkärl

  • Kommentera

    Turkiska Köket

    Turkisk mat recept

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

