Svårt att sova

Published 22 mars, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

I natt kunde jag inte sova bra var ganska dålig, svårt att andas och få luft. När jag vaknade så blev det morgon fika samt mina tankar gick direkt till jordgubbar, tårta med jordgubbar samt glass med jordgubbar. Jag bara älskar jordgubbar. Har för att gå upp i vikt har jag ätit massa jordgubbstårtor som jag fixat men inte har jag gått upp i vikt inte. Nu väger jag under  50 kg och alla kläder är förstora för mig.

Detta på grund av min punkterade lunga och flertal lunginflammationer, samt andningssvårigheter. Tråkigt och dyrt för mig, jag har nu gått hos läkare i flera år men inget händer. Sist jag blev inlagd på Södertälje sjukhus så ville läkaren behålla mig tills han fått svar på remissen han skickat till HS att jag skulle få syrgas hemma. Efter åtta dygn skrev ja ut mig själv läkaren var inte med på det men vad kunde han göra inget. Det kostade mig 800 kronor extra denna månad samt alla mediciner. Jag har under senast 2015 åkt ut och in på sjukhus för jag varit mycket sjuk i lunginflammationer. Sista lunginflammationen hade jag februari 2016. Jag såg på tv att det fanns vaccin mot lunginflammation så jag frågade sjukhuset och vårdcentralen men ingen hade hört talas om detta konstigt eller hur. Men jag letade reda på en annan vårdcentral här och där fick jag en spruta gratis mot lunginflammation. När jag talade om det för läkaren på HS så sa han att det gäller bara mot en bakterie. Jag har bett att dom ska ta reda på varför jag få så många lunginflammationer ätit på mycket starka mediciner så ja fick svamp i munnen. När jag hamnade nästa gång på akuten på sjukhuset här så fick jag höra i receptionen att jag skulle nog inte dit utan till tandläkaren. Min tunga var sönder flagnade och kinderna likaså. När jag träffade läkaren så var det bra att jag kom sa hon, fick utskriven medicin 40 ml. i flaska efter som svampen gått ner i halsen och jag hade svårt att svälja. Direkt till apoteket tur jag hade pengar på kontot kostnad 1.283 kronor för denna lilla flaska som blev utskriven på recept 4 uttag. Nu har jag fri medicin till december månad. Bad att få en remiss av VC till Sophiahemmet för att kanske få svar och hjälp nu väntar jag på provsvaren.

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

