Farsdagstankar som kommer

Published 22 mars, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

10411798_800106113347309_3222134475365008442_n

Jag försöker lära mitt barnbarn att på fars dag ger man sin pappa något. Så vi fixade det och barnbarnet på fyra år blev jätte glad samt även hans pappa. Men att det är lika viktigt att komma ihåg mamma på mors dag.

Min pappa lärde jag aldrig känna en konstig man som drog tag i min arm på Flemmingatan på Kungsholmen när jag var ungefär fem år. Mannen som drog tag i min arm hade mörkt hår och kamelhårsulster. Jag gick där med min kusin och hon sa spring du har ingen pappa han död. Jag berättade för min mamma att mannen tagit min arm och sagt han var min pappa. Min mamma visade foto på min pappa och det var mannen jag såg. Men mamma berättade oxå att min pappa aldrig hade betalt underhåll för mig. När jag var femton dök han upp igen jag skulle konfirmera mej och han skulle skriva på pappren att han var min far. Mannen som kom hade grön skinnjacka och sa han gillade Elvis. Man gör alltid en bild av sin pappa men jag blev jätte besviken. Det enda intressanta var att jag fick reda på att jag hade fyra syskon som bodde med honom och hans fru. Samt fick senare reda på att jag hade en bror till som var bortadopterad. Samt även en syster till äldre än mig som var adopterad av pappas bror. Jag vet att min mamma hade kontakt med min farmor dom brevväxlade i alla år.

10411798_800106113347309_3222134475365008442_n

Senare tog jag kontakt med min pappa för jag ville träffa mina syskon, hans fru svarade och trodde inte jag var hans dotter. Hon sa kom hit och visa dej så får jag se. Jag åkte till Skärholmen och ringde på dörren, plötsligt öppnar en rödhårig kvinna dörren. Hennes första kommentar till mej var fan vad du liknar din far helt, du är jätte lik dina syskon oxå. Den bästa kontakten fick jag med min lillebror som tyvärr gick bort förra året. När min pappa dog fick jag tidigt en morgon vi 05.00 pling på dörren angående att komma för att höra testamente. Inte intresserad så jag gick inte alls. Men i pappren kom fram att jag hade en bror till som var bortadopterad. Vilket inte ska stå i dessa papper. Vi hade aldrig så bra kontakt för att jag kommer ihåg att första gången jag träffade honom ljög han. Det var något som inte stämde med honom. Den enda jag hade bra kontakt med var min bror P han var en jättefin kille men har tyvärr svikit mej och tagit sig vidare till himlen. Där uppe tar änglarna hand om honom.

När jag var på kollo och i skolan fick man ljuga om sin pappa alla fråga var han var. Jag sa alltid han är i Amerika men skriver brev, då ville dom elaka ungarna se frimärkena från Amerikabreven. Så då  fick man ju fixa det men jag har alltid lärt mig att fixa saker och ting själv.

Vi hörs

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

