Det småsnöar blött

Published 22 mars, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

12144722_10153575023173548_7183074543418270459_n

 

Lite morgon fika och en Alvedon när man vaknar med huvudvärk. Slänger mig ner i soffan för att få mitt fika till Tilde och Peters nyhetsmorgon. Så ledsen förlorat mitt mönster till babyns första tröja som jag haft i över 40 år och stickat många i olika färger. Gav en kopia till en arbetskompis för några år sen. När jag sen fråga om jag kunde få en kopia av den beskrivningen för mitt original kommit bort. Så svarade inte hon ens på min förfrågan. Jag fick beskrivningen från Vi Föräldrar för många år sedan

y1peuU-80uLdy9WphRUzNIVpTllxoTlAVkEotJYUw9oDtKlXwhiFdTSFfV7dljhcyH3Kdh-Qu6OYVQ y1pvRSfN5oRF3u7I-uQxKA13OC_b-ZBNBfGlGMqyn5NtLrhJtCFxB5eBn30XKCE8hiCVfyM9-2h23Qa-wq0xi8As-9zMIM422Ic (13)

Så söta tröjor och så roligt att sticka dom, vill gärna ha beskrivningen igen. Är det någon som har denna beskrivning snälla skicka den till mej.

Om jag orkar i dag ska jag göra frukostfralla gott på morgonen till cappuccino. Tur jag har ju min bakmaskin som jag fick till julklapp förra året av mitt X. Utan det skulle jag idag inte klara att baka alls.  Så idag får det bli chokladbollar i stället  så jag har lite godis hemma att äta några framme resten i frysen.

10356155_10152340047208548_371894606515069830_n

Mina CHOKLADBOLLAR

300 gr smör

6 dl strösocker

4 msk vaniljsocker

16 dl havregryn

8 msk kakao

12 msk kaffe

Blanda allt, rulla runda bollar samt rulla dom i pärlsocker

vi hörs

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

